De Kindertelefoon

Tiktok Campagne: De kletskoker

Achtergrond

Ondanks een grote aanwezigheid van hun doelgroep op TikTok, was De Kindertelefoon nog niet actief op dit platform. Hieruit ontstond de behoefte aan een sterke kanaal- en contentstrategie om de connectie met hun doelgroep te vergroten.

Vraag

De Kindertelefoon wilde effectief gebruikmaken van TikTok en vroeg om een strategie om hun aanwezigheid op te bouwen en te versterken. Het doel was om jongeren aan te moedigen openlijk over hun gevoelens en uitdagingen te praten.

Creatief Idee

De strategie omvatte zowel kanaal- als contentstrategieën die de waarden van De Kindertelefoon, de aard van TikTok en de interesses van de doelgroep combineerden. Het kernidee was "De Kletskoker": een TikTok-format waarin jongeren via kaartjes uit een “kletskoker” met elkaar in gesprek gingen over diverse onderwerpen.

 
Previous
Previous

ABN AMRO Sustainable Impact Fund

Next
Next

Hiswa EmployerBranding Campagne